27. maaliskuuta 2017

Paljon koulua - Kuulumisia

Mulle ei kuulu nyt mitään ihmeellistä. Tämän lukuvuoden toiseksi viimeinen koeviikko lähestyy, ja mun motivaatio ei ole kovin korkealla, sillä nyt on paljon sellaisia aineita, jotka vaatii paljon panostusta ja lukemista, että kokeesta voisi tulla hyvä numero. Mulla on siis ruotsin, englannin, biologian, matikan ja filosofian kokeet. Matikassa mä olen oikeasti tosi huono, muissa mä pärjään, tai olen ainakin pärjännyt tähän asti tosi hyvin. Kyllä mä sain matikasta 9 viimeksi todistukseen, mutta mä en todellakaan osaa ysin arvoisesti niitä asioita. Mä sain kokeesta about 8, ja sain nostettua sen ysiin tekemällä vähän kotitehtäviä. Jos olisin ahkerampi tunnilla, ja keskittyisin niihin tehtäviin, niin olisin kuulemma saanut 10. Tässä arvostelussa ei ole mun mielestä mitään järkeä, mutta kivahan se tietenkin on, että todistukseen annetaan hyviä numeroita. Mulla on siis lyhyt matikka. Pitkä ei tullut kuuloonkaan, koska lyhytkin aiheuttaa niin paljon työtä. Luen aina matikan kokeisiin ihan hulluna, koska pelkään etten pääse läpi. Ekasta kokeesta mä sain 6, sitten 9, ja sitten 8.

No, joka tapauksessa ekaa kertaa lukiossa koeviikko ei houkuta yhtään. Pitää nyt vaan yrittää sen verran kun jaksan ja pystyn, ja kokeista sitten tulee mitä tulee. Ihan sairaan innolla mä kuitenkin odotan vikaa jaksoa! Mulla olisi ollut vain kaksi kurssia (eli 6 oppituntia viikossa), ja seassa pari vapaapäivää, mutta ajattelin että tylsistyisin, joten otin kolmanneksi kurssiksi musiikin. Parasta on se, että mä oikeasti pystyn panostaa niihin kahteen aineeseen mitä mulla on, eikä tarvitse vain opetella suurinpiirteisesti kaikkia asioita, niin kuin olen tässä jaksossa tehnyt... Mulla on musiikin lisäksi vain englantia ja uskontoa, eli voin jo puoliksi aloittaa kesäloman, haha.

Koeviikon jälkeen, pääsiäislomalla meidän perheellä on suunnitelmissa tehdä joku pieni reissu, ehkä Viroon tai jonnekin, siitä me ei olla vielä ihan varmoja. Nämä jutut motivoi mua koeviikon suhteen. Yritän nyt vielä lukea täysillä, tai ainakin sen verran kun jaksan, ja sen jälkeen on tulossa ihan huippujuttuja!

Tulipa tästä pitkä tarina pelkästä koulusta, mutta ei mulle tällä hetkellä kai kovin paljon muuta kuulu. Ajatukset täyttyy pääosin kouluhommista.

Fiilikset on muuten ollut tosi hyvät. Ainiin, viikonloppuna näin yhden kroatialaisen, hän oli meillä viikonlopun. Oli sika kivaa! Hän ei puhu paljoakaan suomea, niin jouduin pärjäämään mun englannilla. Selvisin yllättävän hyvin. Ainakin se ymmärsi kaiken mitä sanoin, ja mä ymmärsin suurimman osan hänen puheesta. Viikonlopun jälkeen olin aika väsynyt, olen hiukan edelleen, mutta se piristi mieltä tosi paljon.

Nyt mulla on kunnon höpöttelyfiilis, vaikkei mulla kunnon asiaa olekaan, mutta kiitos jos jaksoit lukea tänne asti :3

Parempi aamu -sarja joutuu nyt vähäksi aikaa ainakin tauolle, sillä mulla on tällä hetkellä enemmän fiilistä vain kirjoittaa, mitä ajatuksia päähän tulee, joten niitä ei tule nyt ainakaan hetkeen. Haluan kuitenkin mennä fiiliksen mukaan, eikä blogi saa olla mulle yhtään pakonomaista. Pyrin silti edelleen kirjoittamaan kaksi kertaa viikossa, maanantaina ja torstaina. Välillä voi jäädä postauksia tulematta, ja välillä niitä taas saattaa tulla vähän eri päivinä, mutta noina päivinä pyrin julkaisemaan tänne jotakin.

Nähdään taas pian ♥

Moonika

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti